luni, 12 iunie 2017

Limonada cu flori de soc

Cred ca mai toata lumea stie sau a auzit de socata, bautura aceea aromata care se prepara din soc. Eu de cate ori ii rostesc numele, instantaneu ma duc cu gandul inapoi in timp, pe vremurile cand o preparam impreuna cu tata, pe la inceputul verii, cu doar cateva zile inainte de inceputul vacantei mari. Probabil ca asocierea asta ma face sa iubesc socata si sa fie una dintre bauturile mele racoritoare preferate.
Cred ca se fac deja vreo 8 ani de cand o prepar in mod constant. Ba pot sa spun ca i-am molipsit si pe o parte din colegii mei de serviciu, in ultimii ani fiind o adevarata batalie pe palariile de soc care infloresc in gradina din spatele cladirii noastre de birouri. Ei bine, da, sunt printre norocosii care au unde se plimba in pauza de masa! :)
Reteta de socata traditionala o puteti gasi pe multe bloguri sau site-uri pe net. Eu astazi va voi prezenta o varianta light a socatei, adica fara fermentare: limonada cu flori de soc.
Pentru 2 litri de limonada aveti de nevoie: evident, de 2 l de apa plata, 1/2 lamaie taiata felii (preferabil bio, pentru ca o folositi cu tot cu coaja) + sucul de la o lamaie si jumatate, 1/2 borcan miere (eu folosesc miere bio poliflora), 8 palarii de flori de soc (daca le recoltati dintr-o sursa sigura - adica fara poluare, praf, etc - va recomand sa nu le mai splati in prealabil, pentru ca se scutura mult polen si isi pierd din aroma), 1 steluta de anason (optional).
Amestecati intr-un borcan de sticla mierea cu apa, apoi adaugati lamaia si sucul de lamaie, anasonul si socul. Acoperiti cu tifon si lasati 24 ore la temperatura camerei, in loc insorit si cald. Apoi strecurati si se poate consuma. Se pastreaza la frigider, in sticle de sticla. E recomandat sa se faca in transe mici (max. 2 l) pentru a-si pastra aroma si proprietatile (vitamina C din lamaie).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu