miercuri, 18 octombrie 2017

Exista culoare dupa henna?


Exista culoare dupa henna? Aceasta este intrebarea. Iar raspunsul este ca…exista.

Inainte de a ma vopsi cu henna am citit peste tot ca aceasta prinde peste vopseaua obisnuita, dar invers nu se poate. Adica daca ai pus henna in par, nu o mai scoti decat cu foarfeca, pentru ca peste ea nu prinde nimic altceva.

Din experienta mea, va spun ca nu e adevarat. Dupa ce am renuntat la henna (care era un rosu - amestec de henna, amla si jatropha de la Khadi), am revenit o perioada la nuantatorul de la Loncolor Trendy pe care il foloseam inainte. E drept ca a trebuit sa folosesc o nuanta mai intensa de rosu, adica foloseam inainte R5 - rosu Soul si am trecut la R4 - rosu Funky. Dar a mers foarte bine, nuantatorul a prins si nu au fost catastrofe din punct de vedere al culorii. In decurs de vreo 3- 4 luni parul a inceput sa isi revina, nu mai era asa de uscat si a inceput sa se onduleze natural din nou.  Singura problema este ca nuantatorul se duce repede si dupa primele 2 spalari nu mai acopera bine firele albe. Asa ca dupa 6 luni de la henna am trecut la vopseaua Color & Soin – 3 Chenes, de la care mi-am ales nuanta 6B – Marron chocolat. Pentru prima data dupa multi ani am renuntat la roscat in favoarea unei nuante cat mai apropiata de cea naturala a parului meu, pentru ca vroiam sa nu ma mai vopsesc asa des, iar o nuanta diferita de cea naturala, plus fire de par alb, implica vopsiri frecvente.
                                                                                   sursa foto: pexels.com
La prima aplicare Color & Soin culoarea parului era un pic cam inchisa, dar a prins foarte bine si repede (nu am stat mai mult de 30 de minute) si dupa 2 saptamani s-a deschis spre nuanta ciocolatei cu lapte, cu irizatii roscate. Irizatiile nu stiu daca sunt date de ceea ce era dedesubt (adica vechea henna si nuantatorul), dar culoarea in ansamblu arata foarte bine.

Va mai precizez ca parul meu era de lungime medie (pana la umeri sau putin peste) in perioada cand foloseam henna. Deoarece henna intinde parul cret si il face foarte greu de aranjat (adica nu e il lasa sa fie nici drept, dar nici ondulat), imediat ce am renuntat la henna am decis sa il tund. Mi-am ales un bob scurt, care a redus lungimea firului vopsit la jumatate. In decursul celor 6 luni cat timp am folosit numai nuantatorul, m-am mai tuns de 2 ori, deci si de aici s-a mai dus o parte din firul care avea henna pe el.
V-am spus toate acestea si v-am impartasit experienta mea, ca sa aveti cat mai multe detalii cunoscute atunci cand va hotarati sa alegeti vopsirea cu henna. Eu nu as mai alege henna pentru mine, din mai multe motive: usuca foarte tare parul si scalpul, intinde parul cret sau ondulat si necesita un timp foarte lung de fixare (cam 5 - 6 ore) pentru o acoperire foarte buna a firelor albe. Plusurile ar fi ca este o vopsea 100% naturala (atentie! nu toate brandurile sunt) si se obtin niste culori foarte frumoase (in special roscaturile).
Alegerea este a voastra!

2 comentarii:

  1. care sunt marcile bune de henna? daca se poate nu si cele mai scumpe...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am folosit KHADI rosu (amestec amla, henna & jathropa). N-as putea sa-ti recomand alte marci, pt ca eu nu am folosit altceva. Khadi insa este o marca de incredere, in opinia mea. In plus, vopseaua lor este si CG approved (asta daca ai parul cret sau ondulat si daca urmezi aceasta metoda de ingrjire a parului).

      Ștergere