vineri, 18 iunie 2021

Masca pentru acoperirea parului carunt

Am descoperit recent o reteta de masca pentru acoperirea parului carunt despre care se spune ca, folosita consecvent, ar acoperi firele albe si ar duce la cresterea de fire noi, in culoarea naturala a parului. Acelasi efect ar avea si pentru firele albe din sprancene.

Cum eu am destul de mult par carunt pe care nu l-am mai vopsit in ultimul an si jumatate, m-am decis sa incerc aceasta reteta-minune.

E usor de facut si nu are ingrediente costisitoare. Cu totul, prepararea dureaza vreo 20 de minute.

Ingrediente: 2 linguri ceai verde, 4 frunze de dafin, 150 ml apa, 1 lingura nescafe, 1 lingura ulei de cocos

Mod de preparare: Intr-un vas se pun ceaiul verde, frunzele de dafin si apa si se aduce amestecul la punctul de fierbere. Se acopera apoi vasul si se fierbe la foc mic timp de 10 minute. Se lasa la racit, se strecoara. Lichidul rezultat se amesteca cu nescafeul si cu uleiul de cocos.  Va rezulta o compozitie fluida, dar care se poate aplica fara probleme.

Cum se foloseste: Amestecul obtinut se intinde atat pe firul de par, cat si pe scalp. In acelasi timp, faceti si un masaj usor al scalpului, pentru ca ingredientele mastii sa patrunda mai bine la radacina firelor de par si sa se activeze si circulatia sanguina la nivelul pielii capului. Se acopera capul cu o casca de dus si se lasa sa actioneze timp de 30 minute.

Apoi parul se samponeaza si se clateste.

ATENTIE! 1. Nu se mai folosesc foarte multe produse dupa samponare, pentru ca se elimina ingredientele ce tocmai au intrat in firul de par. Rutina mea, de exemplu, a constat in: sampon, balsam si spuma modelanta.

2. Masca pentru acoperirea parului carunt se recomanda a fi folosita pe par total nevopsit. Nu stiu ce nuante ar da pe un par total / partial vopsit.

Masca pentru acoperirea parului carunt se recomanda a se folosi cu consecventa, de 2 ori / saptamana, pentru ca, evident, nu va acoperi din prima firele albe.

In cazul in care avem fire de par albe in sprancene, masca pentru acoperirea parului carunt se poate folosi si pentru acestea. Il intindeti pur si simplu cu degetul sau eventual cu o periuta speciala pentru ingrijirea sprancenelor. Mentineti 30 de minute, apoi clatiti cu apa calduta din abundenta.

Despre alte masti pentru par puteti citi tot pe blogul meu aici sau aici.

Eu am folosit deja masca pentru acoperirea parului carunt la sfarsitul saptamanii trecute si, dupa prima utilizare, firele albe au capatat o usoara tenta cafenie. Voi continua cu aplicarea si vedem daca se intampla minunea sau nu. Revin cu un update peste vreo luna-doua.

marți, 18 mai 2021

Surse naturale de vitamina D si zinc

Vitamina D si suplimentele alimentare ce o contin au fost vedetele cumparaturilor facute in ultima vreme de catre foarte multi consumatori. Totul se datoreaza faptului ca s-a constatat ca bolnavii de Covid-19 aveau cu totii deficit de vitamina D.

Se stie ca aceasta vitamina este sintetizata de corpul uman in prezenta soarelui, dar ea mai poate fi acumulata si prin dieta, consumand diverse alimente.

Iata care sunt top 6 alimente bogate in vitamina D:

  • Pestele gras (somon, macrou, sardine): 85 gr de somon contin 450 UI de vitamina D


  • Ton la conserva – 113 gr contin 150 UI de vitamina D


  • Ouale – un galbenus de ou are 40 UI de vitamina D

  • Ciupercile – toate ciupercile contin vitamina D, dar am citit recent ca daca le tinem la soare minim o jumatate de ora inainte de a le manca, continutul de vitamina D creste semnificativ in acestea, cam de la 7 UI / 100 grame la 400 UI / 100 grame.

  • Laptele integral (cel de margarita are proprietati deosebite)

  • Cerealele integrale


Vitamina D ajuta la imbunatatirea imunitatii organismului si la construirea si mentinerea unor oase puternice, favorizand absorbtia de calciu in organism.

Pe langa vitamina D, mai exista un alt mineral bun pentru cresterea imunitatii. Acesta este zincul. Sunt numeroase branduri de suplimente nutritive ce combina zincul si vitamina D, dar, la fel ca vitamina D, putem asimila zincul prin dieta, consumand cam aceleasi alimente din topul de mai sus. In plus, pentru zinc, mai putem adauga carne rosie (de vita), alune & nuci & seminte si linte & naut & fasole boabe.

Necesarul zilnic pentru adulti pana in 70 de ani este de 600 – max. 4000 UI la vitamina D si de 9 mg (pentru femei) si 13 mg (pentru barbati) la zinc. Deci mare atentie sa nu depasiti aceste doze, pentru ca excesul – mai ales de vitamina D, poate avea consecinte neplacute ! 

surse foto: pexels.com si pixabay.com

luni, 14 septembrie 2020

Periajul uscat al corpului

Periajul uscat este la moda de ceva vreme, dar el nu este un procedeu inventat recent. Este cunoscut de cei ce practica medicina ayurvedica, fiind folosit din vremuri vechi. 

Puteti beneficia de periajul uscat al pielii in timpul unei sedinte la spa, dar il puteti face si voi singuri, acasa. 

Unii experti in beauty si sanatate recomanda aplicarea acestui procedeu zilnic, in special dimineata, ca parte a ritualului de detoxifiere si intretinere a pielii corpului. Este foarte simplu si necostisitor. Aveti nevoie doar de o perie cu peri naturali si cateva minute in plus alocate in rutina zilnica. 

Beneficiile nu sunt putine. Pe langa obtinerea unei pieli matasoase datorita exfolierii de suprafata, periajul uscat stimuleaza circulatia, fiind revigorant si energizant. 

Deoarece periile, chiar si cele naturale, sunt aspre si pot fi astfel neprietenoase cu pielea, eu am ales sa inlocuiesc peria cu un prosop mic, pe care il ud complet, apoi il storc bine si il folosesc in acelasi fel in care as folosi peria. Asa pot face miscarile de periere mult mai energice si stimulez in acelasi timp straturile dermei in profunzime.


Periajul se face intotdeauna de jos in sus, cu miscari directionate catre inima. Se incepe de la talpi, iar miscarile se repeta de catre 8 – 10 ori inainte de a trece la urmatoarea zona a corpului: glezne, picioare, solduri, fese, abdomen (unde miscarile de periere se fac circular, in sensul acelor de ceasornic), brate, piept, umeri si gat. Pentru sani / piept se fac tot miscari circulare, separat, pentru fiecare san in parte, usor si cu grija sa nu ranim pielea.

Fata nu o includem in acest ritual, desi se face periaj uscat si pentru fata, dar avem nevoie de o perie sau burete mic, special destinat tenului. Sfatul meu este sa nu abuzati de periajul uscat al fetei, mai ales daca aveti ten sensibil.


Daca folositi o perie (neaparat cu peri naturali !!!) pentru a realiza periajul uscat, aceasta fiind un pic mai aspra, periajul se face o data pe saptamana. Daca insa folositi prosopul ud, asa cum va spuneam ca fac eu, puteti face acest ritual zilnic. Activeaza sistemul imunitar, energizeaza corpul si stimuleaza pielea in profunzime. Unele studii sustin ca ajuta si la ameliorarea celulitei, desi nu toata lumea e de acord cu acest lucru. 

In orice caz, periajul uscat e un procedeu cosmetic si de intretinere corporala ce merita inclus in rutina voastra zilnica. Are multiple beneficii, deci nu veti regreta ca ii alocati 3 – 5 minute in fiecare dimineata.

sursa foto: www.pexels.com

luni, 29 iunie 2020

5 alimente pentru un abdomen plat


Sunt convinsa ca v-ar interesa sa aflati care sunt alimentele minune ce ne ajuta sa avem un abdomen plat. Surprinzator, ele sunt destul de multe, dar eu, citind recent un articol scris de Kathleen Felton pentru health.com, m-am oprit la 5 dintre ele, care mi  s-au parut cele mai interesante si usor de inclus in dieta noastra zilnica.

  • Castravetele - datorita quercitinei si a continutului mare de apa (96%) castravetele previne balonarea. Il puteti manca in salate, cu iaurt sau hummus.



  • Lintea – foarte nutritiva, lintea este plina de proteine si fibre ce asigura satietatea. Este si o buna sursa de fier, lucru important, pentru ca s-a dovedit ca un deficit de fier poate incetini metabolismul. O puteti adauga in salate sau folosi in locul orezului brun. De asemenea, merge bine cu peste si alte legume.



  • Banana – foarte buna pentru o gustare de dupa-amiaza. Pe langa potasiu, banana contine si un  amidon rezistent, un carbohidrat sanatos pe care organismul il digera incet, tinandu-te astfel satul mai mult timp. Acest amidon incurajeaza de asemenea ficatul sa treaca pe modul de ardere a grasimilor, prin asta dand un boost metabolismului. Previne totodata si retentia de apa.



  • Fenicul – aceasta iarba aromatica perena ofera certe beneficii abdomenului. De secole, feniculul a fost folosit pentru a imbunatati digestia, a elimina gazele si spasmele abdominale. Il puteti consuma crud sau gatit. Incercati-l pe pizza sau in supa de rosii. Si ceaiul din seminte de fenicul este foarte bun, aromat si gustos. Se prepara infuzie, timp de 10 minute, adaugand 2 lingurite la 250 ml apa fiarta. Pentru a elibera mai bine toate uleiurile volatile, zdrobiti putin semintele inainte de a prepara infuzia. Se serveste cate o ceasca, dupa mesele principale.




  • Papaya – fructul tropical bogat in vitaminele A, C, E, acid folic si o enzima numita papaina care ajuta intestinul nostru sa descompuna alimentele greu digerabile. Este grozava in amestecuri de smoothie, salate sau chiar pe gratar, cu putin ulei de masline.


sursa foto: pixabay.com




marți, 9 iunie 2020

Micul post Shinya sau postul intermitent - update din izolare


In perioada de izolare datorata Covid19 am avut doua revelatii: prima, ca poti sa slabesti chiar daca stai inchis in casa si a doua, ca poti sa lucrezi de acasa chiar mai bine decat de la birou, desi ochiul vigilent al sefului nu este pe tine. Cum cea de-a doua chestie nu face obiectul blogului, sa ne concentram pe prima: secretul slabitului cand esti inchis intr-un minuscul apartament dintr-un vechi bloc comunist.

Secretul, de fapt, nu este un secret si am mai scris despre asta in articolul Ajutor pentru slabit – micul post Shinya. Acest tip de post se mai numeste si intermittent fasting  sau pe romaneste post intermitent.

In cele doua luni cat am stat acasa, mi-am schimbat putin orele la care luam masa si am constatat cu surprindere ca daca mancam un mic dejun mai consistent pe la ora 9:30 – 10:00, nu imi mai era foame pana pe la 5:00 dupa-amiaza. Ba, daca luam o mica gustare, gen doua tablete de ciocolata neagra sau cateva stafide si niste nuci, puteam sa resist pana la cina de la ora 18:30.

Am ramas pe orarul asta de luat masa fara mare efort si, combinat cu un program zilnic de sport de o ora – o ora si jumatate, am dat jos in cele doua luni 4 kg. S-au topit ca prin minune, lucru care mi se parea imposibil cu doar cateva saptamani in urma, in special dupa ce am aflat ca nu vom putea face prea multa miscare in afara casei pana la inceputul verii.


                                           sursa foto: pixabay.com

Acum, am revenit la birou, dar am ramas cu acelasi program de masa, adica micul dejun la 9:30 – 10:00 si o gustare mica pe la 15:30 – 16:00, ca atunci cand ajung acasa sa am suficienta energie sa pot face si ceva sport timp de 45 – 60 minute, inainte de cina luata cel tarziu la ora 19:00.

Recapituland, regulile pentru postul intermitent sunt simple:
ü cina nu mai tarziu de ora 19:00 – 19:30
ü  ora de culcare la 22:00
ü  intre cina si micul dejun trebuie sa existe min. 14 ore in care nu se mananca nimic
ü  dimineata, la trezire, se beau 2 pahare cu apa plata (in total 500 – 600 ml)
ü  micul dejun se serveste la ora 9:00 – 9:30, dar daca se poate prelungi pana la 10:00 –10:30, cu atat mai bine
ü  dupa 4 – 5 ore de la micul dejun, daca apare foamea, se poate servi o gustare mica (o banana sau alt fruct, 2 tablete de ciocolata neagra min. 70% cacao, cateva stafide si 2 - 3 nuci sau alune, un baton de musli cu fructe, un iaurt mic, etc.)

Pe langa faptul ca ajuta la slabit, postul intermitent este benefic si pentru sanatate: imbunatateste memoria, digestia si starea de spirit, elimina balonarea de dupa masa, scade riscul de cancer si boli cardiovasculare, protejeaza impotriva bolilor degenerative ca Parkinson sau Alzheimer, prelungeste durata de viata.