marți, 9 iunie 2020

Micul post Shinya sau postul intermitent - update din izolare


In perioada de izolare datorata Covid19 am avut doua revelatii: prima, ca poti sa slabesti chiar daca stai inchis in casa si a doua, ca poti sa lucrezi de acasa chiar mai bine decat de la birou, desi ochiul vigilent al sefului nu este pe tine. Cum cea de-a doua chestie nu face obiectul blogului, sa ne concentram pe prima: secretul slabitului cand esti inchis intr-un minuscul apartament dintr-un vechi bloc comunist.

Secretul, de fapt, nu este un secret si am mai scris despre asta in articolul Ajutor pentru slabit – micul post Shinya. Acest tip de post se mai numeste si intermittent fasting  sau pe romaneste post intermitent.

In cele doua luni cat am stat acasa, mi-am schimbat putin orele la care luam masa si am constatat cu surprindere ca daca mancam un mic dejun mai consistent pe la ora 9:30 – 10:00, nu imi mai era foame pana pe la 5:00 dupa-amiaza. Ba, daca luam o mica gustare, gen doua tablete de ciocolata neagra sau cateva stafide si niste nuci, puteam sa resist pana la cina de la ora 18:30.

Am ramas pe orarul asta de luat masa fara mare efort si, combinat cu un program zilnic de sport de o ora – o ora si jumatate, am dat jos in cele doua luni 4 kg. S-au topit ca prin minune, lucru care mi se parea imposibil cu doar cateva saptamani in urma, in special dupa ce am aflat ca nu vom putea face prea multa miscare in afara casei pana la inceputul verii.


                                           sursa foto: pixabay.com

Acum, am revenit la birou, dar am ramas cu acelasi program de masa, adica micul dejun la 9:30 – 10:00 si o gustare mica pe la 15:30 – 16:00, ca atunci cand ajung acasa sa am suficienta energie sa pot face si ceva sport timp de 45 – 60 minute, inainte de cina luata cel tarziu la ora 19:00.

Recapituland, regulile pentru postul intermitent sunt simple:
ü cina nu mai tarziu de ora 19:00 – 19:30
ü  ora de culcare la 22:00
ü  intre cina si micul dejun trebuie sa existe min. 14 ore in care nu se mananca nimic
ü  dimineata, la trezire, se beau 2 pahare cu apa plata (in total 500 – 600 ml)
ü  micul dejun se serveste la ora 9:00 – 9:30, dar daca se poate prelungi pana la 10:00 –10:30, cu atat mai bine
ü  dupa 4 – 5 ore de la micul dejun, daca apare foamea, se poate servi o gustare mica (o banana sau alt fruct, 2 tablete de ciocolata neagra min. 70% cacao, cateva stafide si 2 - 3 nuci sau alune, un baton de musli cu fructe, un iaurt mic, etc.)

Pe langa faptul ca ajuta la slabit, postul intermitent este benefic si pentru sanatate: imbunatateste memoria, digestia si starea de spirit, elimina balonarea de dupa masa, scade riscul de cancer si boli cardiovasculare, protejeaza impotriva bolilor degenerative ca Parkinson sau Alzheimer, prelungeste durata de viata.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu