luni, 27 februarie 2017

"Mladie-i ca un spic de grau" sau cum sa fac sa nu fiu grasa


Cred ca treaba asta, cu sa ai un corp super, o silueta perfecta, sa fii slaba (dar nu prea slaba, ci doar atat cat sa-i placa  “rumanului”, alaiua normal, desigur, pentru ca sunt si altii cu … alte gusturi, gen “grasa si frumoasa” – dar asta-i alta discutie ) e o chestie ce preocupa femeile inca de la gradinita.

Si intrebarea ramane: cum sa faci? Desigur, ar fi super sa te gandesti cand te culci “vreau sa fiu slaba” si sa te trezesti dimineata cu dorinta implinita, aratand ca Gisele Bundchen. Din pacate, sistemul asta inca nu functioneaza, desi se spune ca si subconstientul are rolul lui. Exista chiar si o metoda in yoga, in care vizualizezi la culcare niste chestii si se pare ca daca perseverezi, slabesti.

In fine, long story short e ca mai toata lumea ma intreaba cand ma vede “Vaaai draga, dar cum faci de arati asa?” (adica slaba sau cel putin mai slaba decat interlocutoarea 😃). Astfel incat postul de astazi este de fapt despre mine si despre ce si cum fac eu ca sa nu fiu grasa. Iar eu fac asa:

-          Nu tin si n-am tinut niciodata diete sau regimuri de slabit, in afara de 10 zile de regim Oshawa, dar asta pentru ca aveam la momentul respectiv o problema de sanatate ce se putea trata astfel.

-          Nu sunt nici vegetariana, nici vegana, nici raw-vegana, desi am cochetat si le-am incercat pe toate. Nu sunt nici carnivora. Mananc orice, dar cu moderatie. Carne mai rar, mezeluri niciodata. Branzeturi si lactate mai mult, pentru ca asa cum spune Andie, “fara branza viata e pustiu”. Incerc sa ma axez mai mult pe stilul de gatit mediteraneean, care imi pare ofertant, savuros si mi se potriveste. Corpul nostru are o inteligenta nemarginita si el ne vorbeste in permanenta. Noi trebuie doar sa invatam sa il ascultam si nu vom da gres in privinta alegerilor alimentare.

-          Nu consum alcool sau bauturi carbogazoase. Beau multe ceaiuri de plante, apa plata, ape de fructe, Rejuvelac sau apa Sassy despre care v-am povestit aici. Sau sucuri de legume facute in casa. Uneori smoothiuri, dar nu foarte des.

-          Nu mananc decat dulciuri facute in casa, uneori chiar in fiecare zi. Dar tot in fiecare zi fac sport: dimineata devreme cam 15 – 20 min streching, yoga si qi gong. Dupa amiaza, pe la 17:00 – 17:30, o ora de cardio si / sau exercitii cu gantere mici (1 – 2 kg). Programul de sport mi-l fac acasa, pentru ca mi se pare mult mai comod, nu trebuie sa pierd timpul pe drum, etc. Este si o mare economie la buget. Banii pe care i-as fi dat pe abonamentul de la sala i-am investit in echipamente si aparate de sport pe care le folosesc acasa.
Aud mai mereu ca “nu am timp sa fac sport sau sa ma duc la sala”. Tot ce trebuie sa faci este un pic de… time management. Chiar daca dimineata nu faci decat 10 genuflexiuni si salutul soarelui, iar seara in loc de 60 min faci numai 10 min, tot e mai bine decat deloc. O pereche de gantere nu costa mai mult de 25 – 30 de lei , iar un stepper simplu (pentru exercitiile cardio) 70 – 80 de lei. Ideea e sa faci sport in fiecare zi, de preferat la aceeasi ora si sa iti alegi exercitii care iti plac. De exemplu, mie nu imi plac exercitiile in forta, gen bootcamp, care sunt la moda acum si pe care le promoveaza antrenori celebri ca Jillian Michaels. Nu mi se potrivesc. La fel, nu imi place zumba. De asta am ales step aerobic sau exercitiile de tip aerobic vintage, yoga si pilates. Sa gasesti exercitiile pe care sa le faci cu placere este unul dintre "ingredientele minune" ale rutinei zilnice si un lucru care da rezultate pe termen lung.


Acestea sunt “secretele” mele. Cu un pic de efort si un pic mai multa vointa, plus o planificare mai buna a timpului, a meniului si in general, a intregului program, oricine poate slabi daca isi propune asta.  
Succes si talie subtire!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu