duminică, 5 mai 2019

Clatirea cu ulei sau cura de ulei Koksuk


Nu e foarte clar care este originea acestei cure cu ulei. Unii sustin ca este o foarte veche practica ayurvedica, altii ca tara de origine ar fi Rusia. In orice caz, eu o practic de multi ani de zile si mi-a intrat in rutina de dimineata.

S-a constatat ca dimineata toxinele din corp se afla depozitate in glandele bucale, ca rezultat al metabolismului proteic. Iar clatirea cu ulei duce la eliminarea unei mari parti din aceste toxine si microbi. Cum se procedeaza: dimineata, la trezire, luati in gura o cantitate nu foarte mare de ulei (cam 1 lingura) si o plimbati prin gura, inainte si inapoi, timp de 15 – 20 minute. La final, uleiul se transforma intr-o pasta alba, pe care trebuie neaparat sa o scuipati. Acest amestec nu trebuie inghitit, pentru ca ar insemna sa introduceti inapoi in organism toxinele pe care v-ati chinuit sa le extrageti prin clatire. Cura necesita un pic de practica, pentru a deprinde miscarile si a obisnui muschii faciali sa faca acest efort timp de 20 minute. Se recomanda sa se inceapa gradual, cu cate 2 – 5 minute zilnic si, pe masura ce va obisnuiti sa mariti treptat timpul alocat procedurii.
Uleiul folosit pentru clatire difera si el, functie de “originea” metodei: adeptii originii ayurvedice recomanda uleiul de cocos sau susan, in timp ce adeptii “originii” rusesti pe cel de floarea-soarelui. Insa, de orice tip ar fi el, uleiul trebuie sa fie neaparat presat la rece.



Rezumand:
1. practicati clatirea cu ulei dimineata, pe stomacul gol, inainte de spalatul pe dinti sau de a bea apa;
2. clatiti timp de max. 15 – 20 minute. Dupa acest timp, chiar daca veti prelungi procedura, nu veti obtine beneficii suplimentare. Un fel de … ce e mult, nu e neaparat si mai bun. :)
3. daca nu obtineti pasta alba la sfarsit, inseamna ca miscarile nu au fost eficiente si ar trebui sa scuipati uleiul din gura si sa reluati procedura;
4. uleiul trebuie sa fie neaparat presat la rece;
5. NU INGHITITI emulsia formata;
6. dupa ce scuipati emulsia, trebuie sa va clatiti bine gura, mai intai cu apa calduta, apoi cu un amestec de apa cu sare, pentru a elimina definitiv particulele de ulei ramase si care contin toxine;
7. dupa clatirea cu sare, curati bine limba cu racleta speciala (sau cu partea periutei de dinti special conceputa pt limba), de opt ori longitudinal si de alte opt ori transversal;


Cura cu ulei are numeroase beneficii: eliminarea halitozei si a bacteriilor ce duc la formarea de carii dentare, o sanatate mai buna a gingiilor (exista studii care au confirmat ca efectul curei cu ulei este mai bun decat cel al folosirii regulate a apelor de gura cu clorhexidina), elasticitatea arterelor, o digestie si un somn mai bune, un ten luminos si fara acnee, plus o stare generala de bine.
Daca nu vreti sa o practicati zilnic, ar fi bine sa incercati macar 14 zile pe luna, in perioada cand Luna este in descrestere.
Va mai spun ca marele nostru vindecator, Valeriu Popa, recomanda tuturor persoanelor cura de ulei Koksuk. Este o procedura simpla, care aduce mari beneficii si poate preveni multe boli.

sursa foto: pixabay.com

joi, 11 aprilie 2019

Tehnica substitutiei


Intr-una din zilele trecute, tot google-ind 😊, am dat peste descrierea unei tehnici de NLP (neuro-linguistic programming) care dupa parerea mea ajuta foarte mult in corectarea inhibitiilor, emotiilor legate de un anume eveniment, etc. si care, practicata metodic, ne poate schimba viata in bine.
Tehnica se numeste SWISH PATTERN (sau TEHNICA SUBSTITUTIEI), nu e foarte complicata, se bazeaza pe vizualizarea anumitor imagini /situatii si poate fi invatata foarte usor. V-o redau mai jos, asa cum este ea prezentata in cartea "Cinci minute tamaduitoare" a lui Jane Alexander.


TEHNICA SUBSTITUTIEI

1. Mai intai trebuie sa identifici comportamentul pe care vrei sa-l schimbi. Inchide ochii si alege o imagine sugestiva – gandeste-te la ce vezi exact inainte de a-ti incepe comportamentul obisnuit. Cum te simti in aceasta stare? Incearca sa te simti cat mai neplacut posibil. Poti sa fii chiar tu, simtindu-se si aratand marunt si neinsemnat.

2. Creeaza o imagine despre cum ti-ar placea sa arati si sa te simti – in starea ta increzatoare si energizata ideala. Fa-o sa fie cat mai puternica. Vei simti un frison de energie in momentul cand vei ajunge la o imagine potrivita.

3. Inchipuie-ti ca imaginea ta neplacuta este afisata pe un ecran mare de cinematograf – mare, colorat si clar – este o imagine oribila.

4. Aseaza noua imagine, in care esti increzator si plin de energie, pe ecran, in coltul din stanga jos. Aceasta imagine este la inceput mica si alb-negru.

5. Acum poti incepe “substitutia”. Mareste brusc mica imagine pozitiva pana cand umple tot ecranul, acoperind complet imaginea negativa. Pe masura ce se extinde, imaginea devine luminoasa, colorata si clara. Imaginea negativa se restrange intr-un colt, devenind mica si intunecata.

6. Deschide ochii, bate cu picioarele in pamant si scutura-ti membrele. Scoate-ti imaginea din minte.

7. Acum repeta pasii 4 si 5 de cinci ori - cat mai repede posibil, oprindu-te si stergand ecranul intre substitutii.

Programarea pentru succes: Imaginea negativa trebuie sa devina din ce in ce mai greu de pastrat in minte. Prin constituirea unei atitudini pozitive, te programezi pentru succes. Intareste-ti increderea practicand substitutia chiar inainte de a intra intr-o situatie dificila si observa diferenta!

Sper ca informatia sa va fie de folos si sa folositi aceasta tehnica. Eu o voi folosi, cu siguranta!

duminică, 7 aprilie 2019

Programul unei zile perfecte

Foarte interesant mi s-a parut programul zilnic pe care il recomanda Mikhail Tombak in cartea sa "Cum sa traim 150 de ani". Dupa postarile Ziua buna se cunoaste de dimineata (1) si (2), m-am gandit ca ar fi interesant sa va redau si cum arata in viziunea sa programul complet al unei zile perfecte:


Cum sa va programati ziua conform ritmului biologic
1. Treziti-va intre 5 a.m. si 6 a.m.

2. Clatiti-va gura.

3. Beti o jumatate de pahar de apa de izvor, apa minerala sau apa din gheata topita, cu o lingurita de miere.

4. Spalati-va pe fata si pe dinti.

5. Masati-va urechile cu mainile timp de aproximativ un minut.

6.  Faceti orice set de exercitii de intarire a coloanei.

7. Masati-va organismul cu un prosop umed, cald, pana pielea se face rosie si apoi faceti un dus.

8. Dusul trebuie sa fie alternant fierbinte si caldut, caldut si rece, fierbinte si rece. Temperaturile trebuie sa fie confortabile.

9. Turnati apa intr-un lighean (10 - 15 cm); puneti pietricele rotunde si calcati pe ele (timp de 2 - 3 minute), pentru a va masa picioarele. Stergeti-va bine cu un prosop si puneti o pereche de sosete.

10. Faceti exercitii de respiratie timp de 2 - 4 minute.

11. Mergeti repede sau alergati  (in functie de conditia fizica) 3-5 km, daca este posibil, in padure sau intr-un parc.

12. Eu personal prefer sa mananc de 2 ori pe zi: o data la pranz si a doua oara intre 6 p.m. si 7 p.m. Aceasta este bine mai ales pentru persoanele ale caror slujbe sunt de natura intelectuala. Pentru aceia a caror munca implica mai mult efort fizic, se recomanda urmatorul program de mese:

micul dejun intre 7 a.m. si 9 a.m.

pranzul intre 11 a.m. si 2 p.m.

cina intre 6 p.m. si 8 p.m.

13. La 10 p.m. executati 10-15 respiratii purificatoare.

14. Faceti un dus alternant cald - rece.

15. Somnul intre 10 p.m. si 2 a.m. este foarte calm, adanc si odihnitor (in special pentru sistemul nervos). Daca nu puteti adormi  intre 10 p.m. si 11 p.m., ci va culcati intre 1 a.m. si 3 a.m., puneti ceasul sa sune la 5 a.m. in primele patru zile. Va veti simti obosit in primele zile, dar aceasta va va permite sa va reglati somnul in functie de fiziologie.

Desigur ca pentru noi, cei care mergem la birou dimineata, este mai complicat sa respectam toate punctele de mai sus, dar o mare parte dintre ele putem sa le includem in programul nostru zilnic. Odata creata rutina, va va fi din ce in ce mai usor sa o urmati, iar beneficiile pentru starea voastra de bine - atat mentala, cat si fizica - nu vor intarzia sa apara. 





marți, 5 martie 2019

5 alimente pentru imbunatatirea vederii

In ultima vreme am avut ceva probleme cu ochii si am aflat ca am “sindromul ochiului uscat”, o boala de care sufera aproape toti cei care au munca de birou si stau 8 – 10 ore cu ochii numai in ecranele calculatoarelor, dar si multi copii, elevi, studenti, pentru ca boala privitului in ecranele telefoanelor, tabletelor si al televizoarelor este larg raspandita acum.
Ca de fiecare data, ma gandesc mai intai sa tratez afectiunea pe cale naturala si prin alimentatie.
Citind un articol de Vanessa Chalmers pentru Mailonline, am aflat ca cele mai bune 5 alimente pentru imbunatatirea vederii sunt:

1.       Somonul sau orice alt peste gras (ton, sardine, macrou) trebuie consumat cel putin 1 data / saptamana. Prin continutul sau bogat in Omega 3 se pare ca poate opri degenerescenta maculara (adica orbirea), uscaciunea ochilor si cataracta. Daca nu mananci peste, o sursa alternativa de Omega 3 ar fi semintele de in (care trebuiesc neaparat rasnite inainte de consum).



2.       Avocado – contine luteina, zeaxantina si vitamina C. Pana la 20% din cataracte pot fi provocate de supraexpunerea la radiatiile UV, dar consumand un avocado / saptamana puteti reduce riscul de aparatie a bolii.



3.       Oua – sunt o sursa de vitamina A, care este cruciala pentru sanatatea ochilor si excelenta pentru ochiul uscat. Galbenusul de ou, bogat in zeaxantina, este un excelent antioxidant care protejeaza ochii de radiatiile ultraviolete. Au, de asemenea, cea mai mare concentratie de luteina (dintre alimentele cunoscute), luteina fiind denumita si "vitamina ochiului".



4.       Morcovii – chiar va ajuta sa vedeti mai bine, datorita continutului bogat de vitamina A si beta-caroten. O lipsa de vitamina A duce la xeroftalmie, o boala ce face ca ochii sa devina uscati, cu pleoape inflamate si ulcere corneene.  Vitamina A se mai gaseste in lapte, branza, galbenus de ou, ficat si cartof dulce.



5.       Ceai verde – are numeroase beneficii pentru sanatate in general, stimuland inclusiv buna functionare a creierului, fiind totodata de ajutor persoanelor ce doresc sa slabeasca. Catehinele, care sunt niste substante cu efecte antiinflamatoare si antioxidante, se gasesc in ceaiul verde, dar si in ciocolata neagra si in vinul rosu. ATENTIE!!! Pentru cei cu boli de stomac (gastrite, ulcere) este recomandata prudenta in consumul de ceai verde. De asemenea, marea atentie si la modul de preparare a ceaiului, timp de infuzare, etc.




Pe langa consumul zilnic sau saptamanal al alimentelor prezentate mai sus, eu am decis sa incerc si ceva suplimente nutritive special formulate pentru sanatatea ochilor.

sursa foto: pixabay.com

luni, 11 februarie 2019

Apa noastra cea de toate zilele

Ce apa bem? Aceasta este intrebarea.

Tema apa plata versus apa de robinet revine periodic in discutiile mele cu D. Castiga intodeauna apa plata, adica el. :) Asta si pentru ca pana acum nu am studiat niciodata cu atentie problema si nu am suficiente argumente pentru a-l combate.

D. sustine ca apa de robinet vine prin niste tevi vechi si ruginite si este o apa moarta. Prin comparatie, imi da exemplul apei de la izvorul Domogled din Baile Herculane, izvor din care am baut apa de fiecare data cand am trecut prin zona. Intr-adevar, aceea a fost apa cea mai buna pe care am gustat-o vreodata. Dar oare asa procedeaza si marii imbuteliatori de ape plate? Se duc cu sticlele la izvor sa le umple? :) Desigur ca nu. Si apele plate sunt captate tot printr-un sistem de conducte si tevi, cat de vechi nu putem spune ...

In cercetarile mele am remarcat ca apa de la robinet este verificata lunar. Apa Nova posteaza pe site buletinele de analiza a apei pe sectoare, in diverse puncte. La apa plata, buletinele de analiza cred ca se fac o data pe an, daca nu chiar mai rar. De exemplu, acum am in fata doua sticle cu apa plata: una de Borsec care are buletinul emis in 08.10.2017, cealalta de Bucovina, cu buletin din 17.05.2016. Desi nu am studiat legea, inclin sa cred ca apa de robinet este mai riguros controlata si verificata, repercursiunile fiind mult mai grave in cazul in care se livreaza catre consumator o apa neconforma. Ne amintim cu totii scandalul de acum cativa ani al apei plate contaminate cu bacterii. Ce s-a intamplat cu respectiva fabrica / brand? Mai nimic. S-au retras sticlele din supermarket-uri si asta a fost tot. Nici macar nu am aflat despre ce brand era vorba.

Si mai e problema nitratilor. Ambele ii contin, intr-o proportie mai mare sau mai mica. Cei de la Aqua Carpatica, prin proiectul lor Testul puritatii incearca sa obtina date cat mai fidele despre continutul de nitrati din apele pe care le consumam, atat cele plate, cat si cele din reteaua publica. In Bucuresti, am vazut ca media este undeva la 20 mg/l, mult peste valorile declarate in buletinele de analiza publicate, dar totodata si mult sub maximul admis de normative. Pe de alta parte, majoritatea apelor plate nu au deloc declarate pe eticheta valori ale nitratilor. Problema cea mai mare apare atunci cand se foloseste apa plata pentru gatit. Prin fierbere, o parte din apa se evapora, crescand astfel concentratia de nitrati.
Asa ca, recomandarea data de specialisti ar fi sa nu mai fierbeti apa plata, iar pentru gatit sa folositi apa de robinet.
Mi-e dor de vremurile copilariei si adolescentei mele, cand nu beam decat apa de robinet si mancam legume de la taranii din piata, fara sa ma gandesc vreodata la pH-uri, nitrati, nitriti si alte cuvinte care astazi ridica atat de multe probleme. Totul era mult mai simplu si mi-e dor de asta. Planeta noastra era mult mai curata, mai libera si nici pe departe atat de incarcata de mii de tone plastic care se strang astazi in fiecare zi.

Ma cred o persoana responsabila, cu grija fata de mediul inconjurator, asa ca reciclez gunoiul. Si in fiecare saptamana ma mir de cat de mult plastic rezulta numai din consumul familiei noastre, majoritatea constituind-o ambalajele de la apa plata. Deci consumul de apa de robinet ar duce la o micsorare a muntilor de plastic care ne sufoca planeta. Asta ar fi un argument pro apa de robinet.
Din pacate, din perspectiva intamplarilor survenite in ultimele zile, ramane singurul.

Cea mai mare parte a textului de mai sus a fost scris cu mai bine de 1 an in urma. Nu l-am postat, pentru ca nu ajunsesem la nici o concluzie. Apa Nova si extrem de dubioasa conventie avuta cu Directia de Sanatate Publica, prin care acestia din urma nu aveau voie sa informeze in mod unilateral populatia in cazul in care exista vreo problema cu apa potabila, m-au adus la singura decizie posibila in aceste circumstante: ALEG APA PLATA.