vineri, 10 februarie 2017

“Pe umeri pletele-i curg rau” sau rutina saptamanala de ingrijire pentru un par frumos



Parul cret este prin definitie un par uscat. Daca este si vopsit, e si mai uscat.

Asa ca, desi toata lumea imi spune “Vaaai, ce bine de tine ca ai parul cret, nu trebuie sa stai cu ondulator, cu bigudiuri, ti se aranjeaza imediat”, nu e chiar asa. Ca sa ai un par sanatos trebuie sa ii acorzi putina atentie. Putin mai multa uneori. Dar avand in vedere ca un par uscat se spala o data la 7 – 10 zile, poate chiar si 14, nu e chiar asa un mare efort.

Rutina mea de ingrijire e de obicei urmatoarea: masca, spalat, conditionat. Folosesc pentru masti una din retetele pe care vi le-am spus aici si aici. Cam data pe luna, in loc de masca folosesc baia de ulei. Adica aplic pe firele de par ulei de cocos, de masline sau de ricin – la alegere si pe baza de inspiratie. Uneori folosesc un amestec de uleiuri naturale de la Khadi.

Masca sau uleiul le tin cam 1 – 2 ore dupa care ma spal. Dupa baia de ulei folosesc la spalat sampon bio din comert. Am incercat si cu sampon home-made, dar parul ramane totusi uleios si nu arata bine. Preferatele mele ca si produse cumparate sunt cele din gama “alverde” de la DM. Imi place ca au doua produse – sampon si balsam – dedicate special parului cret sau ondulat.

Atunci cand nu fac baia de ulei si aplic numai masca, folosesc pentru spalat, prin rotatie, balsam din comert (pe post de sampon) sau samponul facut in casa dintr-un galbenus de ou si 2 linguri de apa, plus cateva picaturi de ulei esential de rozmarin sau un shot de Havana rom. Daca am parul foarte incarcat de produse de styling, folosesc metoda samponarii cu bicarbonat de sodiu pentru o curatare profunda. Inainte de vopsirea cu Henna insa, ma spal simplu, numai cu apa calduta. Va spuneam ca nu am renuntat de tot la metoda “no poo”, iar variantele de mai sus sunt cele la care m-am oprit si cu care ma impac cel mai bine.

In sfarsit, conditionarea inseamna de obicei clatirea cu apa si otet de mere (500 ml otet la 3 l apa) sau un decoct preparat dintr-un litru de apa in care fierb timp de 15 min cate 2 linguri de sunatoare, 2 linguri de salvie si 2 linguri de rozmarin. Dupa fierbere, se strecoara si se amesteca cu 2 litri de apa calduta.  Solutia se foloseste pentru clatit.

Care este rutina voastra de ingrijire a parului si ce produse preferate aveti?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu