duminică, 5 februarie 2017

Masti pentru par uscat (1)


De cand ma vopsesc cu henna, am observat ca parul meu este mult mai uscat. Eu aveam de fel parul mai uscat, asta este o caracteristica a parului cret, dar de cand cu vopseaua naturala, acest lucru s-a accentuat.

Diagnosticul astfel pus 😃, cum rezolv problema? Mi-am scotocit prin vechile mele carti de cosmetica, l-am intrebat si pe prietenul “google” si am gasit cateva retete home-made, pe care le-am testat si pe care vi le impartasesc si voua:

1. Masca cu miere si ulei de cocos : 6 lingurite de miere se amesteca cu 2 lingurite de ulei de cocos*. Pasta astfel obtinuta se intinde pe firele de par (nu pe scalp!). Se acopera parul cu o casca de plastic (sau cu folie alimentara, daca nu aveti casca) si apoi cu un prosop cald sau cu o caciulita. Ideea este sa va fie cat mai cald, pentru ca astfel cele doua ingrediente ale mastii actioneaza cel mai bine.
Masca se tine cel putin o ora, dar daca rezistati mai mult, cu atat mai bine! Se indeparteaza cu apa calduta, apoi va faceti rutina obisnuita de spalare a parului.
*Daca nu aveti ulei de cocos, il puteti inlocui cu ulei de masline sau de ricin, dar va sfatuiesc sa pastrati reteta originala pt ca parul uscat si cel cret iubesc uleiul de cocos.

2. Masca hidratanta cu miere, galbenus de ou si ulei de migdale dulci : 2 lingurite de miere (daca aveti parul mai lung sau mai bogat puneti 4 lingurite, dar va sfatuiesc sa nu puneti toata cantitatea de la inceput, ci sa vedeti si cum iese compozitia finala, sa nu fie prea fluida), 1 lingurita ulei de migdale dulci, 1 galbenus de ou. Se pun toate ingredientele intr-un castron si se bat bine pana obtineti o consistenta usor fluida, dar nu foarte, ca sa poata sta pe firul de par. Se aplica pe parul umezit in prealabil. Se acopera cu o casca de plastic, peste care se pune un prosop cald si se lasa sa actioneze 30 – 40 minute. Apoi se spala parul cu sampon si apa calduta (nu fierbinte, ca sa nu va faceti oul omleta in par ! 😃) si se clateste cu otet de mere si apa rece. Eu pun - pentru parul meu care are o lungime medie - 500 ml de otet de mere la 3 l de apa. Da, stiu, fac risipa, dar oricum ies mai ieftin decat daca as folosi tot felul de balsamuri din comert. 

Pentru un efect bun si de durata, mastile se aplica o data pe saptamana, alternativ: intr-o saptamana masca cu ulei de cocos, in alta cea cu ulei de migdale dulci. Astfel, veti obtine un par frumos, sanatos, hidratat si stralucitor. Cum spuneam la inceput, parul cret este deosebit de sensibil la factorii externi, de la vreme si pana la orice tratament pe care i-l aplicati (gen vopsit, uscat cu feonul, periat, etc.) si necesita atentie si ingrijire permanenta. Altfel, devine tern si frizzy, chestie ce nu dorim sa se intample, nu-i asa?

Voi va confruntati cu problema parului uscat? Si daca da, cum o combateti?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu