vineri, 21 februarie 2020

Bautura longevitatii


Ati vizitat cu totii in vacanta de iarna cel putin un targ de Craciun. Macar pe cel din orasul vostru, daca n-ati fost si prin alte parti. Si ce au in comun toate aceste targuri? In afara de Mos Craciun, desigur. 😄 Toate au cel putin o casuta unde se vinde vin fiert.

Ati ghicit, postarea de astazi este despre vinul fiert, dar nu orice fel de vin fiert, ci din cel care ne ajuta sa fim cat mai longevivi. Reteta pentru “bautura longevitatii” – caci asa se cheama – am gasit-o in cartea "Cum sa traim 150 de ani" a lui Mikhail Tombak. M-am bucurat, pentru ca vinul fiert e una dintre bauturile mele preferate pe timp de iarna. Iar acum, ca nu prea am mai avut iarna, am baut-o rar. Dar garantarea longevitatii mi-a dat un nou imbold si voi incerca sa o fac cat mai des, fara sa mai tin cont de anotimp. 😄

Reteta e super-simpla, asa cum v-am obisnuit: 2 sticle de vin rosu dulce sau demi-dulce, 0,5 l apa plata, scortisoara, nucsoara, cuisoare, 10 felii de lamaie fara coaja si putin coniac.

sursa foto: pixabay.com

Mod de preparare: se toarna intr-un vas vinul si apa, se fierb la foc mic timp de 10 min., se adauga mirodeniile si feliile de lamaie si se mai fierbe totul inca 5 min. La sfarsit se pune 1 lingurita de coniac, se opreste focul si se lasa sa stea acoperit alte 20 min.

Amestecul se bea caldut, o data pe saptamana, alaturi de prieteni. 😄 Asta pentru ca cele de mai sus va ajung pentru 10 de portii (10 de pahare a cate 180 - 200 ml fiecare).

In cazul in care totusi se intampla sa fiti singuri si nu vreti sa va bateti capul cu calcule ce par complicate in orice duminica seara 😄, iata si cantitatile pentru 1 singura portie: 150 ml vin, 50 ml apa, plus 1 felie de lamaie si mirodeniile precizate mai sus. Cantitatea aia de coniac nu se prea poate diviza, asa ca puneti cu incredere o jumatate de lingurita sau scoateti-o de tot din reteta, dupa cum preferati.

In rest … duminica placuta si fiti cat mai veseli si longevivi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu