vineri, 9 februarie 2018

Retete homemade pentru detergenti si produse pentru curatat baia


Asa cum v-am promis in una din postarile mele anterioare, revin astazi cu alte retete simple, ce pot fi facute cu usurinta acasa, din ingrediente putine si, cel mai important, ingrediente care nu sunt toxice pentru noi sau mediul inconjurator si care ne ajuta sa rezolvam problema curateniei in baie, repede si ieftin. Ca si in postarea mea de aici, vedetele sunt tot bicarbonatul de sodiu, otetul si uleiurile esentiale.



1. Pentru curatarea depunerilor si a petelor de sapun de pe cada de baie sau dus:



Pulverizati otet de vin pe suprafata de curatat, lasati cel putin 30 de minute sa actioneze, apoi frecati cu un burete si clatiti cu apa calduta.

Sau, folositi un amestec de bicarbonat de sodiu si sapun de Castilia, apoi frecati cu un burete si clatiti cu apa calduta.



2. Solutie de curatat toaleta

Turnati ½ cana de bicarbonat de sodiu si 10 picaturi de ulei esential de tea-tree in vasul de toaleta. Adaugati un sfert de cana de otet si frecati cu peria cat timp acesta reactioneaza cu bicarbonatul. Apoi clatiti.



3. Solutie de dezinfectat toaleta

Amestecati 2 cani de apa, 3 linguri de sapun lichid si 20-30 picaturi de ulei esential de tea-tree.



4. Solutie pt curatat podele din gresie

Faceti un amestec din 2 l apa calduta si 1 l otet. Nu este necesar sa clatiti dupa spalarea podelei.



5. Solutie pt spalat gemuri si oglinzi

Amestecati intr-un recipient 1 litru de apa si 250 ml otet.



6. Detergent de rufe

Aici voi fi sincera cu voi. Un DIY detergent de rufe bun si eficient, nu exista. :) Da, veti gasi pe net cateva retete de facut acasa sau veti gasi postari si discutii despre celebrele nuci de sapun, etc., dar realitatea e ca NIMIC nu face rufele la fel de curate si frumoase ca un detergent de cumparat. (Credeti-ma pe cuvant, am stricat o multime de haine incercand sa demonstrez contrariul!) Eu mi-am gasit unul ecofriendly si prietenos cu pielea pe care il pun la masina de spalat, iar atunci cand spal de mana, folosesc clasicul sapun de rufe.



Dar, pentru balsamul de rufe exista inlocuitor, si anume: 4-5 l de apa si 20-30 picaturi de ulei esential de lavanda. Folositi 1/3 cana la o incarcatura de masina plina.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu